موضوع فرزند خواندگی در 34 قسمت از کتاب مقدس آورده شده است.

 تثنیه باب ۸ آیه ۵ 
   ۵ به یاد داشته باشید، همان طور که پدر، پسر خود را تأدیب می کند، خداوند خدایتان نیز شما را تأدیب می کند.

   هوشع باب ۲ آیه ۲۳ 
   ۲۳ قوم اسرائیل را برای خود در زمین می کارم. بر کسانی که «رحمت نشده» بودند رحمت می کنم و به آنهایی که گفته بودم «قوم من نیستید» می گویم «شما قوم من هستید» و آنها جواب می دهند: «تو خدای ما هستی.»

   امثال باب ۳ آیه ۱۱ تا ۱۲ 
   ۱۱ ای فرزند من وقتی خداوند تو را تنبیه می کند، خوب توجّه کن و وقتی تو را سرزنش می کند، دلگیر نشو. ۱۲ چون خداوند کسانی را که دوست دارد، تربیت می نماید؛ مانند والدینی که فرزند عزیز خود را تربیت می کنند.

   امثال باب ۱۴ آیه ۲۶ 
   ۲۶ کسی که از خدا می ترسد، تکیه گاه مستحکمی ‌دارد و فرزندانش در امان می باشند.

   متی باب ۵ آیه ۹ 
   ۹ خوشا به حال صلح دهندگان، زیرا ایشان فرزندان خدا خوانده خواهند شد.

   متی باب ۵ آیه ۱۶ 
   ۱۶ نور شما نیز باید همین طور در برابر مردم بتابد تا کارهای نیک شما را ببینند و پدر آسمانی شما را تمجید نمایند.

   متی باب ۵ آیه ۴۴ تا ۴۵ 
   ۴۴ اما من به شما می گویم دشمنان خود را دوست بدارید و برای کسانیکه به شما جفا می رسانند دعا کنید. ۴۵ به این وسیله شما فرزندان پدر آسمانی خود خواهید شد، چون او آفتاب خود را بر بدان و نیکان یکسان می تاباند و باران خود را بر درستکاران و بدکاران می باراند.

   متی باب ۵ آیه ۴۸ 
   ۴۸ پس شما باید کامل باشید همانطور که پدر آسمانی شما کامل است.

   متی باب ۶ آیه ۲۵ تا ۳۴ 
   ۲۵ بنابراین به شما می گویم برای زندگی خود نگران نباشید که چه بخورید و یا چه بیاشامید و نه برای بدن خود که چه بپوشید، زیرا زندگی از غذا و بدن از لباس مهمتر است. ۲۶ به پرندگان نگاه کنید: آنها نه می کارند، نه درو می کنند و نه در انبارها ذخیره می کنند ولی پدر آسمانی شما روزی آنها را می دهد. مگر ارزش شما به مراتب از آنها بیشتر نیست؟ ۲۷ کدام یک از شما می تواند با نگرانی ساعتی به عمر خود بیفزاید؟ ۲۸ چرا برای لباس نگران هستید؟ به سوسنهای صحرا نگاه کنید و ببینید چگونه نمو می کنند، آنها نه زحمت می کشند و نه می ریسند. ۲۹ ولی بدانید که حتی سلیمان هم با آن همه حشمت و جلال مثل یکی از آنها آراسته نشد. ۳۰ پس اگر خدا علف صحرا را که امروز هست و فردا به تنور ریخته می شود اینطور می آراید آیا شما را، ای کم ایمانان، به مراتب بهتر نخواهد پوشانید! ۳۱ پس نگران نباشید و نگوئید: « چه بخوریم؟ » « چه بنوشیم؟ » و یا « چه بپوشیم؟ » ۳۲ تمام ملل جهان برای بدست آوردن این چیزها تلاش می کنند، اما پدر آسمانی شما می داند که شما به همه این چیزها احتیاج دارید. ۳۳ شما قبل از هر چیز برای بدست آوردن پادشاهی خدا و انجام خواسته های او بکوشید، آن وقت همه این چیزها نیز به شما داده خواهد شد. ۳۴ پس نگران فردا نباشید، نگرانی فردا برای فردا است و بدی امروز برای امروز کافی است.

   متی باب ۷ آیه ۷ تا ۱۱ 
   ۷ بخواهید، به شما داده خواهد شد. بجوئید، پیدا خواهید کرد. بکوبید، در به رویتان باز خواهد شد. ۸ چون هر که بخواهد بدست می آورد و هر که بجوید پیدا می کند و هر که بکوبد در برویش باز می شود. ۹ آیا کسی در میان شما هست که وقتی پسرش از او نان بخواهد سنگی به او بدهد؟ ۱۰ و یا وقتی ماهی می خواهد ماری در دستش بگذارد؟ ۱۱ پس اگر شما که انسانهای گناهکاری هستید می دانید چگونه باید چیزهای خوب را به فرزندان خود بدهید چقدر بیشتر باید مطمئن باشید که پدر آسمانی شما چیزهای نیکو را به آنانی که از او تقاضا می کنند عطا خواهد فرمود.

   لوقا باب ۶ آیه ۳۵ تا ۳۶ 
   ۳۵ اما شما به دشمنان خود محبت نمائید و نیکی کنید و بدون توقع عوض قرض بدهید که پاداش سرشاری خواهید داشت و فرزندان خدای متعال خواهید بود، زیرا او نسبت به ناسپاسان و خطاکاران مهربان است ۳۶ پس همانطوریکه پدر شما رحیم است رحیم باشید.

   یوحنا باب ۱ آیه ۱۲ تا ۱۳ 
   ۱۲ اما به همۀ کسانیکه او را قبول کردند و به او ایمان آوردند این امتیاز را داد که فرزندان خدا شوند، ۱۳ که نه مانند تولدهای معمولی و نه در اثر تمایلات نفسانی یک پدر جسمانی بلکه از خدا تولد یافتند.

   یوحنا باب ۲۰ آیه ۱۷ 
   ۱۷ عیسی به او گفت:« به من دست نزن زیرا هنوز به نزد پدر بالا نرفته ام اما پیش برادران من برو و به آنان بگو که اکنون پیش پدر خود و پدر شما و خدای خود و خدای شما بالا می روم.»

   رومیان باب ۴ آیه ۱۶ تا ۱۷ 
   ۱۶ پس این وعده به ایمان متکی است ، تا آن بر فیض خدا استوار بوده و برای تمام فرزندان ابراهیم معتبر باشد ، نه تنها برای آنانیکه از شریعت اطاعت می کنند بلکه برای کسانی هم که مانند ابراهیم ایمان می آورند، زیرا ابراهیم پدر همۀ ماست. ۱۷ چنانکه کتاب مقدس می فرماید: « تراپدر ملل بسیار ساخته ام » از اینرو این وعده در نظر خدائیکه ابراهیم باو ایمان آورد معتبر است ، آن خدائیکه مردگان را زنده می کند و نیستی ها را هستی میبخشد.

   رومیان باب ۸ آیه ۱۴ تا ۱۷ 
   ۱۴ کسانیکه بوسیلۀ روح خدا هدایت میشوند فرزندان خدا هستند. ۱۵ زیرا آن روحی که خدا به شما داده است شما را برده نمی سازد و موجب ترس نمی شود بلکه آن روح شما را فرزندان خدا می گرداند و ما بکمک این روح در پیشگاه خدا فریاد می کنیم :« ابا ، ای پدر.» ۱۶ روح خدا با روح ما با هم شهادت می دهند که ما فرزندان خدا هستیم ۱۷ و اگر فرزندان او هستیم در آن صورت ، وارث ـ یعنی وارث خدا و هم ارث با مسیح نیز هستیم و اگر ما در رنج مسیح شریک هستیم در جلال او نیز شریک خواهیم شد.

   رومیان باب ۸ آیه ۱۹ 
   ۱۹ تمامی خلقت با اشتیاق فراوان در انتظار ظهور فرزندان خدا بسر می برد ،

   رومیان باب ۸ آیه ۲۳ 
   ۲۳ نه تنها خلقت ، بلکه ما نیز که روح خدا را بعنوان اولین نمونۀ عطایای خدا دریافت کرده ایم در درون خود مینالیم و در انتظار آن هستیم که خدا مارا فرزندان خود بگرداند و کل بدن ما را آزاد سازد،

   رومیان باب ۸ آیه ۲۹ 
   ۲۹ زیرا خدا آنانی را که از ابتدا می شناخت از پیش برگزید تا بشکل پسر او در آیند و تا پسر ، نخستین برادر در میان برادران بسیار باشد.

   رومیان باب ۹ آیه ۸ 
   ۸ یعنی همۀ کسانیکه بطور طبیعی بدنیا می آیند فرزندان خدا محسوب نمیشوند بلکه فقط آنانیکه بر طبق وعدۀ خدا بدنیا می آیند فرزندان او محسوب میشوند.

   رومیان باب ۹ آیه ۲۴ تا ۲۶ 
   ۲۴ حتی بما ، یعنی کسانی را که او نه تنها از میان قوم یهود بلکه از میان ملت های غیر یهود نیز خوانده است ؟ ۲۵ چنانکه او در کتاب هوشع نبی می فرماید : « مردمانی را که متعلق بمن نبودند قوم خود خواهم نامید و ملتی را که مورد لطف من نبود محبوب خود خواهم خواند ۲۶ و درست در همان جائیکه بایشان گفته شد : شما قوم من نیستید ، آنها پسران خدای زنده خوانده خواهند شد »

   قرنتیان دوم باب ۶ آیه ۱۷ تا ۱۸ 
   ۱۷ و خداوند می فرماید: « از میان آنها خارج شوید و خود را از آنان جدا سازید به چیزهای ناپاک دست نزنید و من شما را خواهم پذیرفت ». ۱۸ و خداوند متعال می فرماید :« من پدر شما خواهم بود و شما پسران و دختران من خواهید بود.»

   قرنتیان دوم باب ۷ آیه ۱ 
   ۱ ای عزیزان ، این وعده ها به ما داده شده است ، پس ما چقدر باید خود را از هر چیزی که جسم و جان ما را آلوده ساخته است پاک کنیم و با خدا ترسی خود را کاملا مقدس سازیم .

   غلاطیان باب ۳ آیه ۷ 
   ۷ پس باید بدانید که ایمانداران فرزندان حقیقی ابراهیم هستند.

   غلاطیان باب ۳ آیه ۲۶ 
   ۲۶ زیرا ایمان باعث شد که همۀ شما در اتحاد با مسیح عیسی فرزندان خدا باشید.

   غلاطیان باب ۳ آیه ۲۹ 
   ۲۹ و اگر متعلق به مسیح هستید فرزند ابراهیم و مطابق و عدۀ خدا وارث او هستید.

   غلاطیان باب ۴ آیه ۴ تا ۶ 
   ۴ اما وقتی زمان معین فرا رسید خدا فرزند خود را که از یک زن و در قید شریعت متولد شده بود فرستاد ۵ تا آزادی کسانی را که در قید شریعت بودند فراهم سازد و تا ما مقام فرزندی را بدست آوریم . ۶ خدا برای اثبات این که شما فرزندان او هستید روح پسر خود را به قلب های ما فرستاده است و این روح فریاد زده می گوید: « پدر ، ای پدر »

   افسسیان باب ۱ آیه ۵ تا ۶ 
   ۵ و برحسب صلاحدید ارادۀ خویش برای ما مقدر فرمود که بوسیله عیسی مسیح فرزندان او شویم ، ۶ تا خدا را برای فیض پرشکوه او که رایگان در پسر عزیز خود به ما بخشیده است سپاس گوئیم.

   افسسیان باب ۱ آیه ۱۱ 
   ۱۱ خدائی که همه چیز را بر طبق اراده و نقشه خود انجام می دهد ما را انتخاب کرد تا از آن او بشویم ، زیرا ما را از ازل بر طبق ارادۀ خویش برگزیده بود.

   افسسیان باب ۳ آیه ۶ 
   ۶ و آن حقیقت پوشیده این است که غیر یهودیان از راه انجیل با یهودیان هم ارث و با هم اعضای یک بدن و در وعده ای که خدا در مسیح عیسی به ما داده است شریک و سهیم هستند.

   افسسیان باب ۵ آیه ۱ 
   ۱ چنان که شایستۀ فرزندان عزیز خداست ، بکوشید که مانند او باشید.

   فیلیپیان باب ۲ آیه ۱۵ 
   ۱۵ تا در زمانی که همه منحرف و سرکش هستند شما بدون تقصیر و گناه ، فرزندان بی عیب خدا باشید و مانند ستارگان در جهان تاریک بدرخشید ،

   عبرانیان باب ۲ آیه ۱۰ تا ۱۳ 
   ۱۰ شایسته بود که خدا ــ آفریدگار و نگهدار همه چیز ــ برای این که فرزندان بسیاری را به جلال برساند عیسی را نیز که پدید آورندهً نجات آنان است از راه درد و رنج به کمال رساند. ۱۱ آن کس که مردم را از گناهانشان پاک می گرداند و آنانی که پاک می شوند همگی یک پدر دارند و به این جهت عیسی عار ندارد که آدمیان را برادران خود بخواند ، ۱۲ چنانکه می فرماید : « نام ترا به برادرانم اعلام خواهم کرد و در میان جماعت تو را حمد خواهم خواند. » ۱۳ و نیز گفته است : « به او توکل خواهم نمود. » باز هم می فرماید : « من با فرزندانی که خدا به من داده است در اینجا هستم. »

   عبرانیان باب ۱۲ آیه ۵ تا ۱۱ 
   ۵ آیا این قسمت امید بخش از کتاب خدا که شما را فرزندان خطاب می کند از یاد برده اید؟ « ای فرزند من ، تأدیب خداوند را ناچیز نشمار و وقتی او ترا ملامت می کند نا امید نشو ، ۶ زیرا خداوند هر که را دوست دارد تأدیب می کند و هر که را به فرزندی می پذیرد تنبیه می نماید. » ۷ شما باید متحمل این سختی ها بشوید ، زیرا این نشان می دهد که خدا با شما مانند فرزندان خود رفتار می کند. آیا هرگز فرزندی بوده است که به دست پدر خویش تأدیب نشده باشد ؟ ۸ پس اگر شما مانند سایر پسران او تأدیب نشوید معلوم است که حرام زاده هستید و نه پسران حقیقی ! ۹ نسبت به پدران جسمانی ما که ما را تأدیب نمودند احترام لازم را نشان داده ایم ، پس چقدر بیشتر ما باید مطیع پدر روحانی خود باشیم و زنده بمانیم. ۱۰ پدران جسمانی برای زمانی کوتاه بر طبق صلاحدید خویش ما را تأدیب کردند اما خدا به خاطر خیریت ما چنان می کند تا مثل او پاک شویم. ۱۱ زمانی که تنبیه می شویم نه تنها برای ما خوش آیند نیست ، بلکه دردناک است ، اما بعدها کسانی که با چنین تنبیهی تأدیب شده اند از ثمرات آرامش یک زندگی پاک به هره مند می شوند.

   یوحنا اول باب ۳ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ ببینید محبت خدای پدر چقدر عظیم است که ما را فرزندان خود خوانده است و در واقع فرزندان خدا هستیم. اگر دنیا ما را آنطوری که در واقع هستیم نمی شناسد ، علتش این است که او را نشناخته است. ۲ ای دوستان عزیز ، اکنون ما فرزندان خدا هستیم ، اما معلوم نیست که در آینده چه خواهیم شد. ولی همین قدر می دانیم که وقتی مسیح ظهور کند ، ما مثل او خواهیم بود ، زیرا او را آنچنان که هست خواهیم دید.

عکس

بیان دیدگاه