موضوع فقیر ( مسکین ) در 32 قسمت از کتاب مقدس آورده شده است.

 مزامیر باب ۹ آیه ۱۸ 
   ۱۸ نیازمندان فراموش نمی شوند، و امید مسکینان از بین نمی رود.

   مزامیر باب ۳۴ آیه ۶ 
   ۶ بینوایان به حضور خداوند دعا کردند و او دعای ایشان را مستجاب فرمود و آنان را از همه مشکلاتشان نجات داد.

   مزامیر باب ۳۷ آیه ۱۶ 
   ۱۶ دارایی اندک شخص درستکار، بهتر است از ثروت سرشار اشخاص شریر.

   مزامیر باب ۴۱ آیه ۱ 
   ۱ خوشا به حال کسانی که در اندیشه فقرا هستند. خداوند آنان را هنگام سختی نجات خواهد داد،

   مزامیر باب ۷۴ آیه ۲۱ 
   ۲۱ مظلومان را شرمنده مکن، تا مردم مسکین و نیازمند نام تو را ستایش کنند.

   مزامیر باب ۸۲ آیه ۳ تا ۴ 
   ۳ از حق بیچارگان و یتیمان دفاع کنید، و با محتاجان و درماندگان با انصاف رفتار کنید. ۴ آنان را از چنگ ظالمان برهانید.

   مزامیر باب ۱۰۷ آیه ۹ 
   ۹ او تشنگان را سیراب می کند و گرسنگان را با خوراکهای نیکو سیر می گرداند.

   مزامیر باب ۱۴۰ آیه ۱۲ 
   ۱۲ خداوندا، می دانم که به فریاد مسکینان می‏رسی و حق مظلومان را از ظالمان می‏گیری.

   امثال باب ۱۳ آیه ۷ 
   ۷ بعضی اشخاص، درحالی که چیزی ندارند، وانمود می کنند که ثروتمند هستند، کسانی هم هستند که خود را فقیر نشان می دهند، امّا صاحب ثروت هنگفتی می باشند.

   امثال باب ۱۵ آیه ۱۶ 
   ۱۶ دارایی کم همراه با خداترسی بهتر است از ثروت هنگفتِ با اضطراب.

   امثال باب ۱۹ آیه ۱۷ 
   ۱۷ وقتی به یک فقیر کمک می ‌کنی، مثل این است که به خداوند قرض می دهی و خداوند است که قرض تو را ادا می کند.

   امثال باب ۲۲ آیه ۷ 
   ۷ فقیر، اسیر ثروتمند است و کسی که قرض می گیرد، غلام قرض‌دهنده.

   امثال باب ۲۲ آیه ۱۶ 
   ۱۶ کسی که به خاطر نفع خود به فقرا ظلم کند و به ثروتمندان هدیه بدهد، سرانجام گرفتار فقر خواهد شد.

   امثال باب ۲۸ آیه ۲۷ 
   ۲۷ اگر به فقرا کمک کنی، هرگز محتاج نمی شوی، امّا اگر روی خود را از آنها برگردانی، مورد لعنت قرار می گیری.

   متی باب ۵ آیه ۳ 
   ۳ «خوشا به حال کسانی که از فقر روحی خود آگاهند زیرا، پادشاهی آسمانی از آن ایشان است.

   متی باب ۵ آیه ۴۲ 
   ۴۲ به کسی که ازتو چیزی می خواهد ببخش و از کسی که تقاضای قرض می کند روی نگردان.

   مرقس باب ۱۰ آیه ۲۱ 
   ۲۱ عیسی با محبت به او خیره شده فرمود« یک چیز کم داری، برو آنچه داری بفروش و به فقرا بده که در عالم بالا گنجی خواهی داشت و بعد بیا و از من پیروی کن.»

   مرقس باب ۱۲ آیه ۴۳ تا ۴۴ 
   ۴۳ عیسی شاگردان خود را پیش خود خواند و فرمود« یقین بدانید که این بیوه زن فقیر بیش از همه کسانی که در صندوق پول ریختند پول داده است. ۴۴ چون آنها از آنچه که برای آن مصرفی نداشتند دادند، اما او با وجود تنگدستی، هر چه داشت یعنی تمام معاش خود را داد.»

   مرقس باب ۱۴ آیه ۷ 
   ۷ فقرا همیشه در بین شما خواهند بود و هر وقت بخواهید می توانید به آنها کمک کنید. اما مرا همیشه نخواهید داشت.

   لوقا باب ۴ آیه ۱۸ 
   ۱۸ « روح خداوند بر من است، او مرا مسح کرده است تا به بینوایان مژده دهم. مرا فرستاده است تا آزادی اسیران و بینائی کوران و رهائی ستمدیدگان را اعلام کنم

   لوقا باب ۶ آیه ۳۵ 
   ۳۵ اما شما به دشمنان خود محبت نمائید و نیکی کنید و بدون توقع عوض قرض بدهید که پاداش سرشاری خواهید داشت و فرزندان خدای متعال خواهید بود، زیرا او نسبت به ناسپاسان و خطاکاران مهربان است

   لوقا باب ۱۴ آیه ۱۲ تا ۱۴ 
   ۱۲ بعد به میزبان خود گفت: «وقتی ضیافت شام یا ناهاری ترتیب می دهی دوستان، برادران و سایر خویشان یا همسایگان ثروتمند خود را دعوت نکن مبادا آنان هم متفابلا از تو دعوت کنند و به این ترتیب عوض خود را بگیری، ۱۳ بلکه وقتی ضیافتی می دهی بینوایان و مفلوجان و شلها و کورها را دعوت کن ۱۴ و خوشبخت خواهی بود چون آنان هیچگونه وسیله عوض دادن ندارند و تو در آن روزی که نیکان زنده می شوند، عوض خواهی گرفت.»

   اعمال باب ۲۰ آیه ۳۵ 
   ۳۵ من عملا به شما نشان داده ام که ما باید اینطور زحمت بکشیم و ناتوانان را یاری نمائیم و سخنان عیسی خداوند را بیاد داشته باشیم که فرمود: « دادن از گرفتن فرخنده تر است.»

   قرنتیان اول باب ۱۳ آیه ۳ 
   ۳ اگر تمام دارائی خود را به فقرا بدهم و حتی بدن خود را در راه خدا به سوختن دهم ، اما محبت نداشته باشم هیچ سودی عاید من نخواهد شد.

   قرنتیان دوم باب ۶ آیه ۱۰ 
   ۱۰ غمگین ، ولی پیوسته شادمانیم ، ما چون گدا ، فقیریم ، ولی در عین حال بسیاری را دولتمند می سازیم ، بی چیزیم اما دارای همه چیز هستیم .

   قرنتیان دوم باب ۹ آیه ۶ تا ۹ 
   ۶ بیاد داشته باشید : کسی که بذر کم بکارد محصول کم درو خواهد کرد و آن که دانۀ بسیار بکارد محصول فراوان درو خواهد نمود. ۷ پس هر کس باید مطابق آن چه در دل خود تصمیم گرفته است بدهد و نه از روی بی میلی و اجبار ، زیرا خدا کسی را دوست دارد که با شادی می بخشد. ۸ و او قادر است که هر نوع برکتی را به شما عطا فرماید تا همیشه ، به اندازۀ کفایت و حتی بیش از آن داشته باشید تا بتوانید با سخاوتمندی در امور خیر و نیکو بذل و بخشش کنید. ۹ چنانکه کتاب مقدس می فرماید : « خدا با سخاوت به نیازمنمدان می بخشد و خیر خواهی او تا به ابد باقی است.»

   فیلیپیان باب ۴ آیه ۱۰ تا ۱۳ 
   ۱۰ حالا که پس از مدتی از نو مورد توجه قرار گرفته ام ، شادی عظیمی در خداوند یافته ام . البته شما همیشه نسبت به من علاقه و توجه داشته اید ، اما فرصت ابراز آن را نیافتید. ۱۱ من به احتیاجات شخصی خود اشاره نمی کنم ، زیرا یاد گرفته ام در هر وضعی که باشم قناعت کنم . ۱۲ من می دانم چگونه در فقر و بیچارگی و یا در سعادتمندی زندگی کنم ، به رمز زیستن در سیری و گرسنگی ، در فراوانی و نیازمندی پی برده ام . ۱۳ من بوسیله مسیح که مرا تقویت می کند ، به انجام هر کاری قادر هستم.

   یعقوب باب ۱ آیه ۹ تا ۱۰ 
   ۹ برادر مسکین باید به سرافرازی خود در برابر خدا فخر کند ۱۰ و در برابر ثروتمند نیز از ناچیزی خود ، زیرا او مانند گل علف زود گذر است ،

   یعقوب باب ۱ آیه ۲۷ 
   ۲۷ دیانت پاک و بی آلایش در برابر خدای پدر این است که وقتی یتیمان و بیوه زنان دچار مصیبت می شوند از آنها توجه کنیم و خود را از فساد جهان دور نگهداریم.

   یعقوب باب ۲ آیه ۲ تا ۹ 
   ۲ اگر شخصی با انگشتر طلا و لباس فاخر به عبادتگاه شما بیاید و فقیری با لباس پاره نیز وارد شود ۳ و شما به کسی که لباس فاخر دارد احترام بگذارید و به او بگوئید : « بفرمائید بالا بنشینید » و به آن شخص فقیر بگوئید : « در آنجا بایست یا در اینجا روی زمین پیش پای من بنشین. » ۴ آیا با این عمل در بین خود تبعیض قائل نمی شوید و آیا قضاوت شما از روی فکرهای پلید نیست ؟ ۵ ای برادران عزیز گوش دهید ، مگر خدا فقیران این جهان را بر نگزیده است تا در ایمان دولتمند و وارث آن ملکوتی باشند که او به دوستداران خود وعده داده است ؟ ۶ اما شما به فقرا بی احترامی می کنید. آیا دولتمند به شما ظلم نمی کنند و شما را به پای میز محاکمه نمی کشند ؟ ۷ و آیا آنها به نام نیکوئی که خدا بر شما نهاده است بی حرمتی نمی کنند ؟ ۸ اگر شما قانون شاهانه ای را که در کلام خدا است و می فرماید : « همسایه خود را مثل نفس خود محبت کن » بجا آورید کاری نیکو کرده اید. ۹ اما اگر بین اشخاص از روی ظاهر آنها تبعیض قائل شوید ، مرتکب گناه شده اید و شریعت شما را به عنوان خطاکار محکوم می نماید ،

   یعقوب باب ۲ آیه ۱۵ تا ۱۶ 
   ۱۵ پس اگر برادری یا خواهری که برهنه و محتاج غذای روزانه خود باشد پیش شما بیاید ۱۶ و یکی از شما به ایشان بگوید : « بسلامت بروید ، انشاءاله خدا خوراک و لباس برساند. » چه چیزی عاید آنها میشود؟ هیچ ، مگرآنکه احتیاجات مادی آنها را بر آورید.

   یوحنا اول باب ۳ آیه ۱۷ تا ۱۹ 
   ۱۷ آیا ممکن است محبت خدا در کسی باشد که از ثروت دنیا به هره مند است ولی وقتی برادر محتاج خود را می بیند محبت خود را از او دریغ نماید ؟ ۱۸ ای فرزندان من ، محبت ما نباید فقط در قالب حرف و تعارف باشد ، بلکه باید حقیقی باشد و در عمل دیده شود. ۱۹ پس ما می دانیم که تابعین حقیقت هستیم زیرا وجدان ما در پیشگاه خدا به ما اطمینان می دهد.

عکس

بیان دیدگاه