موضوع خادم ( شبان ) در 69 قسمت از کتاب مقدس آورده شده است.

   مزامیر باب ۱۲۶ آیه ۵ تا ۶ 
   ۵ آنانی که با اشکها می کارند، با شادمانی درو خواهند نمود! ۶ کسانی که با گریه برای بذر افشانی بیرون می روند، محصول خود را با نوای شادمانی باز خواهند آورد!

   ارمیا باب ۲۳ آیه ۴ 
   ۴ من حکمرانانی برای مراقبت از آنها برخواهم گزید. قوم من دیگر در ترس و وحشت نخواهد بود، و من دیگر آنها را مجازات نخواهم کرد. من، خداوند چنین گفته ام.

   حزقیال باب ۳۴ آیه ۲ 
   ۲ «ای انسان فانی، علیه رهبران اسرائیل نبوّت کن و به ایشان یعنی به شبانان بگو خداوند متعال می فرماید: ای شبانان اسرائیل که خود را تغذیه می کنید، آیا شبانان نباید گوسفندان را خوراک دهید؟

   متی باب ۹ آیه ۳۷ تا ۳۸ 
   ۳۷ پس به شاگردان خود گفت: « در حقیقت محصول فراوان است ولی کارگر، کم . ۳۸ بنابراین شما باید از صاحب محصول درخواست نمائید تا کارگرانی برای جمع آوری محصول خود بفرستد. »

   متی باب ۱۶ آیه ۱۹ 
   ۱۹ و کلیدهای پادشاهی آسمانی را به تو می دهم، آنچه را که تو در زمین منع کنی در آسمان ممنوع خواهد شد و هر چه را که برزمین جائز بدانی در آسمان جائز دانسته خواهد شد.»

   متی باب ۲۳ آیه ۱۱ 
   ۱۱ کسی در میان شما از همه بزرگتر است که خادم همه باشد

   متی باب ۲۴ آیه ۴۵ تا ۵۱ 
   ۴۵ « کیست آن غلام آمین و دانا که اربابش او را به سرپرستی خادمی ن خانه خود گمارده باشد تا در وقت مناسب جیره آنان را بدهد. ۴۶ خوشا به حال آن غلام اگر وقتی اربابش برمی گردد او را در حال انجام وظیفه ببیند. ۴۷ بدانید که اربابش اداره تمام مایملک خود را به عهده او خواهد گذاشت. ۴۸ اما اگر آن غلام شریر باشد و بگوید که آمدن ارباب من طول خواهد کشید ۴۹ و به اذیت و آزار غلامان دیگر بپردازد و با می گساران به خوردن و نوشیدن مشغول شود، ۵۰ در روزی که او انتظار ندارد و در وقتی که نمی داند ، اربابش خواهد آمد ۵۱ و او را از میان دو پاره کرده به سرنوشت ریاکاران گرفتار خواهد ساخت ـ در جائیکه گریه و دندان بر دندان سائیدن وجود دارد.»

   متی باب ۲۸ آیه ۱۹ تا ۲۰ 
   ۱۹ پس بروید و همه ملتها را شاگرد من سازید و آنها را به نام پدر و پسر و روح ا لقدس تعمید دهید ۲۰ و تعلیم دهید که همه چیزهائی را که به شما گفته ام انجام دهند و بدانید که من هر روزه تا اتقضای عالم با شما هستم.»

   مرقس باب ۱ آیه ۱۶ تا ۲۰ 
   ۱۶ وقتی عیسی در کنار دریاچه جلیل قدم میزد ، شمعون و برادرش اندریاس را دید که تور بدریا می انداختند چون آنها ماهیگیر بودند. ۱۷ عیسی به آنها فرمود:« بدنبال من بیآئید تا شما را صیاد مردم گردانم.» ۱۸ آن دو نفر فوراً تورهایشان را گذاشته و بدنبال او رفتند. ۱۹ کمی دورتر عیسی یعقوب پسر زبدی و برادرش یوحنا را دید که در قایقی مشغول آماده کردن تورهای خود بودند. ۲۰ عیسی آن دو نفر را نیز فوراً پیش خود خواند. آنها پدر خود زبدی را با کارگرانش در قایق ترک کردندو بدنبال او رفتند.

   مرقس باب ۲ آیه ۱۴ 
   ۱۴ همچنانکه می رفت لاوی پسر حلفی را دید که در محل وصول عوارض نشسته بود.عیسی باو گفت : « بدنبال من بیا.» لاوی برخاست و بدنبال او رفت.

   مرقس باب ۱۰ آیه ۴۲ تا ۴۵ 
   ۴۲ عیسی ایشان را پیش خود خواند و فرمود« می دانید که در بین ملل کسانی که فرمانروا محسوب می شوند بر زیردستان خود فرمانروائی می کنند و بزرگانشان نیز بر آنها ریاست می نمایند. ۴۳ ولی در بین شما نباید چنین باشد ۴۴ و هر که می خواهد اول شود باید غلام همه باشد. ۴۵ چون پسر انسان نیامده است تا مخدوم شود بلکه تا به دیگران خدمت کند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد.»

   مرقس باب ۱۳ آیه ۳۲ تا ۳۷ 
   ۳۲ اما از آن روز و ساعت هیچ کس خبر ندارد، نه فرشتگان آسمان و نه پسر، فقط پدر از آن آگاه است. ۳۳ هوشیار و آگاه باشید، شما نمی دانید آن زمان کی می آید. ۳۴ آمدن آن روز مانند شخصی است که به سفر رفته و خانه خود را به خادمان سپرده است تا هر کس کار خود را انجام دهد و به دربان سپرده است که گوش به زنگ باشد. ۳۵ پس بیدار باشید چون نمی دانید که صاحب خانه کی می آید، شب یا نصف شب، وقت سحر یا سپیده دم. ۳۶ مبادا او ناگهان بیاید و شما را در خواب ببیند. ۳۷ آنچه را به شما می گویم، به همه می گویم: بیدار باشید.»

   لوقا باب ۱۰ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ بعد از این عیسی خداوند، هفتاد نفر دیگر را تعیین فرمود و آنان را دو نفر دو نفر پیشاپیش خود به شهرها نقاطی که در نظر داشت از آنها دیدن نماید فرستاد. ۲ به آنان فرمود: « محصول فراوان است اما کارگر کم، پس باید از صاحب محصول تقاضا کنید که کارگرانی برای جمع آوری محصول بفرستد.

   یوحنا باب ۴ آیه ۳۶ تا ۳۸ 
   ۳۶ دروگر مزد خود را میگیرد و محصولی را برای حیات جاودانی جمع می کند تا اینکه کارنده و درو کننده با هم شادی کنند. ۳۷ در این جا این گفته مصداق پیدا می کند که یکی می کارد و دیگری درو می کند. ۳۸ من شما را فرستادم تا محصولی را درو کنید که برای آن زحمت نکشیده اید. دیگران برای آن زحمت کشیدند و شما از نتایج کار ایشان استفاده می برید.»

   یوحنا باب ۱۰ آیه ۲ تا ۵ 
   ۲ اما کسی که از در وارد شود شبان گوسفندان است. ۳ دربان در را برای او باز می کند و گوسفندان صدایش را میشنوند. او گوسفندان خود را به نام می خواند و آنان را بیرون میبرد. ۴ وقتی گوسفندان خود را بیرون می برد خودش در جلوی آنها حرکت می کند و گوسفندان به دنبالش می روند زیرا صدای او را می شناسند. ۵ به دنبال غریبه نمی روند بلکه از او می گریزند زیرا صدای غریبه ها را نمی شناسند.»

   یوحنا باب ۱۰ آیه ۱۱ تا ۱۵ 
   ۱۱ من شبان نیکو هستم، شبان نیکو جان خود را برای گوسفندان فدا می سازد ۱۲ اما مزدوری که شبان نیست و گوسفندان به او تعلق ندارند وقتی ببیند که گرگ به گله حمله می کند و گوسفندان را پراکنده می سازد. ۱۳ او می گریزد چون مزدور است و به فکر گوسفندان نیست. ۱۴ من شبان نیکو هستم، من گوسفندان خود را می شناسم و آنها هم مرا می شناسند. ۱۵ همانطور که پدر مرا می شناسد، من هم پدر را می شناسم و جان خود را در راه گوسفندان فدا می سازم.

   یوحنا باب ۱۳ آیه ۱۲ تا ۱۷ 
   ۱۲ بعد از آنکه پاهای آنان را شست و لباس خود را پوشید و دوباره سر سفره نشست، از آنها پرسید:« آیا فهمی دید برای شما چه کردم؟ ۱۳ شما مرا استاد و خداوند خطاب می کنید و درست هم می گوئید زیرا که چنین هستم. ۱۴ پس اگر من که استاد و خداوند شما هستم پاهای شما را شسته ام شما هم باید پاهای یکدیگر را بشوئید. ۱۵ به شما نمونه ای دادم تا همانطور که من با شما رفتار کردم شما هم رفتار کنید. ۱۶ یقین بدانید که هیچ غلامی از ارباب خود و هیچ قاصدی از فرستندۀ خویش بزرگتر نیست. ۱۷ هر گاه اینرا فهمی دید، خوشا بحال شما اگر به آن عمل نمائید.

   یوحنا باب ۱۵ آیه ۲۰ تا ۲۱ 
   ۲۰ آنچه را گفتم به خاطر بسپارید: غلام از ارباب خود بزرگتر نیست. اگر به من آزار رسانیدند به شما نیز آزار خواهند رسانید و اگر از تعالیم من پیروی کردنداز تعالیم شما نیز پیروی خواهند نمود. ۲۱ چون شما به من تعلق دارید آنها با شما چنین رفتاری خواهند داشت زیرا فرستندۀ مرا نمی شناسند.

   یوحنا باب ۱۷ آیه ۱۶ تا ۱۸ 
   ۱۶ همانطور که من متعلق به این جهان نیستم ایشان هم نیستند. ۱۷ آنان را بوسیلۀ راستی خود تقدیس نما، کلام تو راستی است. ۱۸ همانطور که تو مرا به جهان فرستادی من نیز آنان را به جهان فرستادم.

   یوحنا باب ۱۷ آیه ۲۰ 
   ۲۰ « فقط برای اینها دعا نمی کنم بلکه برای کسانی هم که بوسیلۀ پیام و شهادت آنان به من ایمان خواهند آورد،

   یوحنا باب ۲۰ آیه ۲۳ 
   ۲۳ گناهان کسانیرا که ببخشید بخشیده می شود و آنانیرا که نبخشید بخشیده نخواهد شد.»

   اعمال باب ۱ آیه ۸ 
   ۸ اما وقتی روح القدس بر شما نازل شود قدرت خواهید یافت و در اورشلیم و تمام یهودیه و سامره و تا دورافتاده ترین نقاط عالم شاهدان من خواهید بود.»

   اعمال باب ۹ آیه ۳ تا ۶ 
   ۳ شائول هنوز به دمشق نرسیده بود که ناگهان نزدیک شهر نوری از آسمان در اطراف او تابید. ۴ او به زمین افتاد و صدائی شنید که می گفت : « ای شائول ، شائول ، چرا بر من جفا می کنی ؟» ۵ شائول پرسید : « خداوندا تو کیستی ؟» پاسخ آمد : « من عیسی هستم ، همان کسی که تو بر او جفا می کنی ، ۶ ولی برخیز و به شهر برو و در آنجا به تو گفته خواهد شد که چه باید بکنی .»

   اعمال باب ۹ آیه ۱۵ تا ۱۶ 
   ۱۵ اما خداوند به او گفت : « تو باید بروی زیرا این شخص وسیله ای است که من انتخاب کرده ام تا نام مرا به ملت ها و پادشاهان آنان و قوم اسرائیل اعلام نماید. ۱۶ خود من به او نشان خواهم داد که چه رنجهای بسیاری بخاطر نام من متحمل خواهد شد.»

   اعمال باب ۱۳ آیه ۲ تا ۳ 
   ۲ یک روز که آنها روزه دار و مشغول عبادت خداوند بودند روح القدس به ایشان فرمود: « برنابا و شائول را مأمور انجام آن کاریکه من برای آنها مقرر کرده ام بنمائید.» ۳ پس آنها بعد از روزه و دعا ، دست بر سر آن دو گذاردند و آنها را به مأموریت فرستادند.

   اعمال باب ۲۰ آیه ۲۴ 
   ۲۴ اما ادامۀ زندگی برای من آنقدر ارزش ندارد که نگران جان خود باشم . تنها آرزوی من این است که مأموریت خود را انجام دهم و خدمتی را که عیسی خداوند به من سپرده بود یعنی اعلام مژدۀ فیض خدا به پایان رسانم.

   اعمال باب ۲۰ آیه ۲۸ 
   ۲۸ مواظب خود و مواظب آن گله ای باشید که روح القدس شما را به نظارت آن برگزیده است و چون شبانان ، کلیسائی راکه خداوند با خون خود خریده است پرورش دهید.

   اعمال باب ۲۶ آیه ۱۴ تا ۱۸ 
   ۱۴ همگی به زمین افتادیم. بعد من صدائی شنیدم که به زبان عبری به من گفت « ای شائول ، شائول ، چرا بر من جفا می کنی؟ بر میخ ها لگد زدن کار آسانی نیست .» ۱۵ پرسیدم :« خداوندا تو کیستی ؟» خداوند گفت :« من همان عیسائی هستم که تو به من جفا میرسانی . ۱۶ بلند شو و روی پای خود بایست . من به تو ظاهر شدم تا تو را به خدمت خود منصوب کنم. تو باید درباره آنچه امروز دیده ای و آنچه در آینده خواهی دید شهادت دهی . ۱۷ من ترا از دست این قوم و نیز از دست ملتهای بیگانه که ترا پیش آنان می فرستم خواهم رهانید. ترا می فرستم ۱۸ تا چشم های آنان را باز کنی و ایشان را از تاریکی به روشنائی و از قلمرو شیطان به سوی خدا بازگردانی تا از راه ایمان به من گناهانشان آمرزیده شود و در بین مقدسین خدا سهمی داشته باشند.»

   رومیان باب ۱ آیه ۱ 
   ۱ از طرف پولس بندۀ عیسی مسیح و رسولی که خدا برای بشارت انجیل برگزیده و فرا خوانده است .

   رومیان باب ۱۰ آیه ۱۴ تا ۱۵ 
   ۱۴ اما اگر به او ایمان نیاورده اند چگونه می توانند به او روی آورند؟ و چگونه می توانند به کسی ایمان آورند که درباره او چیزی نشنیده اند ؟ و چگونه می توانند بدون حضور کسیکه آن پیام را اعلام کند چیزی بشنوند ؟ ۱۵ و آنها چگونه می توانند پیام را اعلام کنند اگر برای این کار فرستاده نشده باشند ؟ چنانکه کتابمقدس می فرماید :« چه خوش است قدمهای کسانیکه بشارت می دهند.»

   قرنتیان اول باب ۲ آیه ۲ 
   ۲ زیرا من تصمیم گرفته بودم تا زمانی که در میان شما هستم همه چیز جز عیسی مسیح مصلوب شده را فراموش کنم.

   قرنتیان اول باب ۳ آیه ۷ تا ۱۰ 
   ۷ کسی که میکارد و یا کسی که آبیاری می کند ، اهمیت زیادی ندارد ، در رشد و نمو گیاه کار عمده باخداست. ۸ کارنده و آبیاری کننده در یک سطح هستند و هر یک مطابق کار خود پاداش خواهند گرفت ، ۹ زیرا در خدمت خدا ، ما همکاران او هستیم و شما مزرعۀ او و عمارت او هستید. ۱۰ من با استفاده از قدرت فیض بخش خدا ، مانند یک بنای ماهر بنیادی گذاشتم و اکنون کسی دیگر بر روی آن می سازد . هر کس باید مواظب باشد که روی آن چگونه بنا می کند ،

   قرنتیان اول باب ۴ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ همه باید ما را خادمان مسیح و مباشرین حقایق اسرار آمیز الهی بدانند . ۲ مسلمأ یک مباشر باید قابل اعتماد باشد،

   قرنتیان اول باب ۹ آیه ۱۶ تا ۲۳ 
   ۱۶ اگر من بشارت دهم نمی توانم فخر کنم زیرا از انجام آن ناگزیرم ! وای بر من اگر بشارت ندهم ! ۱۷ اگر کار خود را از روی میل انجام دهم پاداش می گیرم و اگر از روی میل انجام ندهم باز هم ماموریتی است که به من سپرده شده و باید انجام دهم ۱۸ پس پاداش من چیست ؟ پاداش من این است که وقتی بشارت می دهم انجیل را مفت و مجانی به دیگران می رسانم یعنی من از حقوق خود بعنوان یک مبشر صرف نظر می کنم. ۱۹ زیرا اگر چه کاملا آزادم و برده کسی نیستم ، خود را غلام همه ساخته ام تا بوسیله من عدۀ زیادی به مسیح ایمان آورند. ۲۰ برای این منظور وقتی با یهودیان هستم مانند یک یهودی زندگی می کنم و وقتی که بین کسانی هستم که تابع شریعت موسی هستند مانند آنها رفتار می کنم ( اگر چه من تابع شریعت نیستم ) ۲۱ و برای این که غیر یهودیان که شریعت موسی را ندارند به مسیح ایمان آورند همرنگ آنان شدم ( منظورم نافرمانی از شریعت خدا نیست چون در واقع من تحت فرمان مسیح هستم ) ۲۲ همچنین در میان افراد ضعیف مثل آنها ضعیف شدم تا بوسیله من آنها به مسیح ایمان آورند . در واقع با همه همرنگ شده ام تا به هر نحوی وسیلۀ نجات آنها بشوم . ۲۳ همۀ این کارها را بخاطر انجیل انجام می دهم تا در برکات آن سهیم گردم.

   قرنتیان اول باب ۹ آیه ۲۷ 
   ۲۷ بدن خود را میکوبم و آن را تحت فرمان خود در می آورم مبادا پس از این که دیگران را به مسابقه دعوت کردم خود من از شرکت در آن محروم باشم.

   قرنتیان اول باب ۱۵ آیه ۱۰ 
   ۱۰ اما بوسیله فیض خدا آنچه امروز هستم ، هستم و فیضی که او نصیب من گردانید بیهوده نبود ، زیرا من از همۀ ایشان بیشتر زحمت کشیدم گرچه واقعأ من نبودم بلکه فیض خدا بود که با من کار می کرد.

   قرنتیان دوم باب ۲ آیه ۱۴ 
   ۱۴ اما خدائی که ما را بوسیله اتحاد با مسیح در صف پیروزمندان قرار داده و هدایتمان می کند شکر می گوئیم .مثل عطر خوش بوی در همه جا پخش می شویم تا بوی خوش معرفت الهی را به همه برسانیم ،

   قرنتیان دوم باب ۴ آیه ۱ تا ۱۰ 
   ۱ چون خدا از لطف خود این مأموریترا به ما داده است مأیوس نمی گردیم . ۲ ما به هیچ یک از روش های پنهانی و ننگین متوسل نمی شویم و هرگز با فریب کاری رفتار نمی کنیم و پیام خدا را تحریف نمی نمائیم ، بلکه با بیان روشن حقیقت می کوشیم که در حضور خدا مورد پسند وجدان همۀ مردم باشیم ، ۳ زیرا اگر انجیلی که اعلام می کنیم پوشیده باشد فقط برای کسانی پوشیده است که در راه هلاکت هستند. ۴ « خدای این جهان » افکار آنها را کور کرده است تا نور انجیل پرشکوه مسیح را که صورت خدای نادیده است نبینند. ۵ ما نمی خواهیم خودمان مورد توجه قرار بگیریم ، بلکه اعلام می کنیم که مسیح عیسی خداوند است و ما بخاطر او خادمین شما هستیم ، ۶ زیرا همان خدائی که فرمود « روشنائی از میان تاریکی بدرخشد، » در قلب های ما نیز درخشیده است تا آن نور معرفت جلال خدا که در چهرۀ مسیح مشاهده می شود بر ما بدرخشد. ۷ با وجود این ، ما چنین گنجی در کوزه های سفالین داریم تا معلوم گردد که آن قدرت بزرگ از ما نیست بلکه از آن خداست . ۸ از هر طرف تحت فشاریم ، ولی خرد نمی شویم گاهی دچار شک و تردید می شویم ، اما تسلیم ناامیدی نمی گردیم. ۹ آزار می بینیم ، اما هیچ وقت تنها نیستیم . زمین می خوریم ولی نابود نمی شویم. ۱۰ بدن های فانی ما دائمأ داغ مرگ عیسی را با خود دارند تا زندگی عیسی در بدن های ما نیز ظاهر شود.

   قرنتیان دوم باب ۵ آیه ۱۸ تا ۲۰ 
   ۱۸ این ها همه از طرف خدائی است که بوسیله مسیح ما را که قبلا دشمنان او بودیم به دوستان خود مبدل کرده است و ما را موظف ساخت که به دشمنان دیگر او هم اعلام کنیم که آنها نیز می توانند دوستان او بشوند. ۱۹ به عبارت دیگر خدا بجای اینکه گناهان انسان را به حساب آورد بوسیله مسیح با جهان مصالحه نمود وپیام این مصالحه را به ما سپرده است. ۲۰ پس ما سفیرانی از جانب مسیح هستیم و گوئی خدا بوسیله ما شما را می خواند. پس ما بعنوان سفیران مسیح از شما التماس می کنیم : با خدا مصالحه کنید.

   قرنتیان دوم باب ۶ آیه ۳ تا ۷ 
   ۳ ما نمی خواهیم به هیچ وجه باعث لغزش کسی بشویم مبادا نقصی در خدمت ما یافت شود ، ۴ بلکه می خواهیم با هر کاری که می کنیم نشان دهیم که خادمان حقیقی خدا هستیم ، یعنی با تحمل زحمات و سختی ها و دشواریها . ۵ ما در شلاق خورده ها ، حبس ها ، شورش ها ، بیخوابی ها ، گرسنگی ها و تلاش ها ۶ و همچنین با خلوص نیت ، معرفت ، صبر و حوصل و مهربانی نشان می دهیم که خادمان خدا هستیم . تمام این کارها را با کمک روح القدس و با محبت بی ریا ۷ در اعلام پیام حقیقت و با قدرت خدا انجام می دهیم . تنها اسلحه ما ، هم در دفاع و هم در حمله ، داشتن زندگی پاک و بی آلایش است ،

   غلاطیان باب ۶ آیه ۶ 
   ۶ محصلین کلام خدا معلم را در تمام نعمات خویش شریک سازند.

   افسسیان باب ۳ آیه ۷ تا ۸ 
   ۷ من طبق عطیه فیض خدا و در اثر فعالیت قدرت او خدمت گزار انجیل شدم. ۸ آری ، من اگر چه در بین مقدسین از همه کمترم ، اما این فیض به من عطا شد تا بتوانم بشارت ثروت بی قیاس مسیح را به ملل غیر یهود برسانم

   افسسیان باب ۴ آیه ۱۱ تا ۱۲ 
   ۱۱ او عطایای مختلفی به مردم بخشید یعنی : بعضی را برای رسالت ، بعضی را برای نبوت ، بعضی را برای بشارت و بعضی را برای شبانی و تعلیم برگزید. ۱۲ تا مقدسین را در کاری که برای او انجام می دهند مجهز سازد تا به این وسیله بدن مسیح را تقویت نمایند.

   کولسیان باب ۱ آیه ۲۵ تا ۲۹ 
   ۲۵ من طبق مأموریتی که خدا برای خیریت شما به من عطا فرمود خادم کلیسا هستم تا پیام خدا را کاملا اعلام نمایم ، ۲۶ یعنی آن حقیقت اسرار آمیز که طی اعصار و قرون ، مخفی مانده بود ، اما اکنون برای مقدسین آشکار شده است . ۲۷ خدا صلاح دانست که سر پر جلال و بی قیاس خود را در میان ملل غیر یهود فاش سازد و آن سر این است که مسیح در شما ساکن می باشد و این حقیقت مایۀ امید شما به سهیم شدن درجلال خداست . ۲۸ ما مسیح را به همه می شناسانیم و با تمام دانشی که داریم همه را آگاه می سازیم و تعلیم می دهیم تا آنها را به صورت افرادی بالغ در مسیح به خدا تقدیم نمائیم. ۲۹ برای انجام این کار من زحمت می کشم و تقلا می کنم و از قدرت عظیمی که مسیح به من می دهد و در من کار می کند استفاده می نمایم.

   کولسیان باب ۴ آیه ۱۷ 
   ۱۷ به « ارخیپس » بگوئید : « مواظب باش که آن مأموریتی را که در خدمت خداوند به عهده تو گذاشته شده است انجام دهی .»

   تسالونیکیان اول باب ۲ آیه ۳ تا ۱۲ 
   ۳ البته اصرار ما به این که به انجیل ایمان بیآورید بر پایۀ خیالات باطل و یا اغراض ناپاک نبود و ما سعی نداشتیم کسی را فریب دهیم ، ۴ اما چون خدا ما را لایق دانست و انتشار انجیل را به عهدۀ ما گذاشت ، ما سخن می گوئیم . منظور ما جلب رضایت انسان نیست ، بلکه ما می خواهیم خدائی را خوشنود کنیم که دل های مارا پیوسته می آزماید. ۵ شما خوب می دانید که ما هرگز به چاپلوسی متوسل نشدیم و سخنان ما دست آویزی برای جلب منفعت شخصی نبود. ( خدا شاهد ماست ) ۶ و به هیچ وجه ما جویای احترام و ستایش مردم ـ خواه شما وخواه دیگران ـ نبودیم ۷ اگر چه ما به عنوان رسولان مسیح حقی به گردن شما داشتیم ، ولی از حق خود استفاده نکردیم بلکه بر عکس ، ما مانند مادری که فرزندان خود را پرورش می دهد با شما به ملایمت رفتار کردیم ۸ و با احساسات و علاقه ای که نسبت به شما داشتیم حاضر بودیم نه فقط انجیل خدا را به شما برسانیم بلکه جان خود را نیز در راه شما فدا سازیم ، چون شما برای ما بسیار عزیز بودید ! ۹ ای برادران ، به خاطر دارید که ما چگونه کار می کردیم و زحمت می کشیدیم و شب و روز مشغول کار بودیم تا در موقع اعلام انجیل خدا در میان شما به هیچ کس تحمیل نشویم. ۱۰ هم شما شاهد هستید و هم خدا که رفتار ما نسبت به شما ایمانداران تا چه اندازه پاک و درست و بی عیب بود. ۱۱ شما خوب می دانید که رفتار ما با فرد فرد شما درست مانند رفتار یک پدر با فرزندان خود بود. ۱۲ ما شما را نصیحت می کردیم ، دلداری می دادیم و موظف می ساختیم که زندگی و رفتار شما پسندیدۀ خدا باشد ـ آن خدائی که شما را به پادشاهی و جلال خود دعوت می کند.

   تسالونیکیان اول باب ۵ آیه ۱۲ تا ۱۳ 
   ۱۲ ای برادران ، از شما تقاضا دارم برای آنانی که در میان شما زحمت می کشند و در خداوند ، رهبران و مشاوران شما هستند احترام قائل شوید ۱۳ و از آنان به خاطر کاری که می کنند با نهایت محبت و احترام قدردانی نمائید . با یکدیگر در صلح و صفا زیست کنید .

   تیموتائوس اول باب ۱ آیه ۱۲ تا ۱۴ 
   ۱۲ از مسیح عیسی ، خداوند ما ، که نیروی این کار را به من داده است تشکر می کنم ، زیرا او مرا قابل اعتماد دانست و برای خدمت خود برگزید. ۱۳ اگر چه در گذشته به او دشنام می دادم و جفا می رسانیدم و اهانت می کردم اما ، خدا به من رحم کرد ، زیرا من بی ایمان بودم و نمی دانستم چه می کردم. ۱۴ و خداوند فیض سرشار خود را بر من جاری ساخت و آن ایمان و محبتی را به من عطا نمود که در اتحاد با مسیح نصیب ما می گردد.

   تیموتائوس اول باب ۳ آیه ۱ تا ۱۳ 
   ۱ این گفته درست است که اگر کسی مایل به سرپرستی در کلیسا باشد در آرزوی کار بسیار خوبی است ۲ سرپرست کلیسا باید مردی بی عیب ، صاحب یک زن ، خویشتندار ، هوشیار ، منظم ، مهمان نواز و معلمی توانا باشد. ۳ او باید ملایم و صلح جو باشد ، نه می گسار و جنگجو و پول پرست. ۴ بلکه باید خانواده خود را به خوبی اداره کند و فرزندانش را طوری تربیت نماید که از او با احترام کامل اطاعت کنند، ۵ زیرا اگر مردی نتواند خانوادۀ خود را اداره کند پس چگونه می تواند از کلیسای خدا توجه نماید؟ ۶ او نباید تازه ایمان باشد مبادا مغرور گشته مثل ابلیس محکوم شود. ۷ علاوه بر این ، او باید در میان افراد خارج از کلیسا نیکنام باشد تا مورد سرزنش واقع نگردد و به دام ابلیس نیفتد. ۸ هم چنین خادمین کلیسا باید موقر باشند و از دوروئی مبرا و از افراط در شراب خوری و یا پول پرستی بپرهیزند. ۹ ایشان باید حقایق مکشوف ایمان را با وجدان پاک نگهدارند ۱۰ اول مورد آزمایش قرار بگیرند و در صورتیکه بی عیب بودند ، آنوقت به خدمت بپردازند. ۱۱ زنانشان نیز باید سنگین و موقر بوده و شایعه ساز نباشند و در هر امر خویشتن دار و با وفا و باشند ۱۲ خادمین کلیسا فقط دارای یک زن باشند و فرزندان و خانوادۀ خود را به خوبی اداره کنند. ۱۳ کسانی که به عنوان خادم به خوبی خدمت می کنند برای خود مقام خوب و در ایمانی که بر مسیح عیسی بنا شده اعتماد زیادی بدست می آورند.

   تیموتائوس اول باب ۴ آیه ۶ 
   ۶ اگر این دستورها را به برادران یاد آور شوی خادم نیکوی مسیح عیسی خواهی بود که در حقایق ایمان و تعالیم نیکوئی که دنبال کرده ای پرورش خواهی یافت.

   تیموتائوس اول باب ۵ آیه ۱۷ 
   ۱۷ رهبرانی را که به خوبی رهبری می کنند مخصوصأ آنانیکه در وعظ و تعلیم زحمت می کشند باید مستحق دریافت مزد دو برابر دانست

   تیموتائوس اول باب ۶ آیه ۱۱ 
   ۱۱ اما تو ، ای مرد خدا ، از همۀ این ها بگریز و نیکوئی مطلق و خدا پرستی و ایمان و محبت و بردباری وملایمت را پیشه خود ساز .

   تیموتائوس دوم باب ۱ آیه ۶ تا ۸ 
   ۶ به این سبب در وقتی که ترا دستگذاری کردم عطیهً خدا به تو داده شد. می خواهم این عطیه را به یاد تو بیاورم تا آن را همیشه شعله ور نگاهداری. ۷ زیرا روحی که خدا به ما بخشیده است ما را ترسان نمی سازد ، بلکه روح او ما را از قدرت و محبت و خویشتنداری پر می کند. ۸ پس ، از شهادت دادن به خداوند یا به رابطهً خودت با من که به خاطر او زندانی هستم خجل نباش ، بلکه در رنج و زحمتی که به خاطر انجیل پیش می آید با آن قدرتی که خدا می بخشد سهیم باش.

   تیموتائوس دوم باب ۱ آیه ۱۳ تا ۱۴ 
   ۱۳ تعلیم صحیحی را که از من شنیده ای با ایمان و محبتی که در مسیح عیسی است سر مشق خود قرار بده ۱۴ و به وسیه قدرت روح القدس که در ما به سر می برد آن چیزهای نیکوئی را که به تو سپرده شده است حفظ کن.

   تیموتائوس دوم باب ۲ آیه ۱ تا ۷ 
   ۱ و اما تو ، ای پسر من ، با فیضی که در میسح عیسی است قوی باش ۲ و سخنانی را که در حضور شاهدان بسیار از من شنیده ای به کسانی بسپار که مورد اعتماد و قادر به تعلیم دیگران باشند. ۳ به عنوان سرباز خوب مسیح عیسی متحمل سختی ها باش. ۴ هیچ سربازی خود را گرفتار امورغیرنظامی نمی کند ، زیرا هدف او جلب رضایت فرمانده اش می باشد. ۵ ورزشکاری که در مسابقه ای شرکت می کند نمی تواند جایزه را ببرد مگر این که قوانین آن را پیروی کند. ۶ کشاورزی که زحمت کشیده است ، باید اولین کسی باشد که از ثمرهً محصول خود به هره ببرد. ۷ در آنچه می گویم تأمل کن و خداوند ترا قادر می سازد که همه چیز را بفهمی.

   تیموتائوس دوم باب ۲ آیه ۱۴ تا ۱۶ 
   ۱۴ این مطالب را به مردم گوشزد کن و در حضور خدا به آنها دستور بده که از مجادله بر سر کلمات دست بردارند چون این کار عاقبت خوشی ندارد ، بلکه فقط باعث گمراهی شنوندگان خواهد شد. ۱۵ منتهای کوشش خود را بکن تا مانند کارگری که از کار خود خجل نیست و پیام حقیقت را بدرستی تعلیم می دهد در نظر خدا کاملا مورد پسند باشی. ۱۶ از مباحثات زشت و بی معنی که تنها مردم را به بی دینی روز افزون می کشاند دوری کن.

   تیموتائوس دوم باب ۲ آیه ۲۰ تا ۲۶ 
   ۲۰ در یک خانهً بزرگ علاوه بر ظروف طلائی و نقره ای ظروف چوبی و سفالین هم وجود دارد. بعضی از آنها مخصوص موارد مهم است و بعضی در موارد معمولی استفاده می شود. ۲۱ اگر کسی خود را از این آلودگی ها پاک سازد ظرفی می شود که برای مقاصد خاص به کار خواهد رفت و برای اربابش مقدس و مفید و برای هر کار نیکو آماده خواهد بود. ۲۲ از شهواتی که مربوط به دوران جوانی است بگریز و به اتفاق همهً کسانی که با قلبی پاک به پیشگاه خداوند دعا می کنند نیکوئی مطلق ، ایمان ، محبت و صلح و صفا را دنبال کن. ۲۳ به مباحثات احمقانه و جاهلانه کاری نداشته باش ، زیرا می دانی که به نزاع می انجامد. ۲۴ خادم خداوند نباید نزاع کند ، بلکه باید نسبت به همه مهربان و معلمی توانا و در سختی ها صبور باشد ۲۵ و مخالفان خود را با ملایمت اصلاح کند ، شاید خدا اجازه دهد که آنها توبه کنند و حقیقت را بشناسند. ۲۶ به این وسیله به خود خواهند آمد و از دام ابلیس که آنان را گرفتار ساخته و به اطاعت ارادهً خویش وادار کرده است خواهند گریخت.

   تیموتائوس دوم باب ۳ آیه ۱۶ تا ۱۷ 
   ۱۶ تمام کتاب مقدس از الهام خداست و برای تعلیم حقیقت ، سرزنش خطا ، اصلاح معایب و پرورش ما در نیکی مطلق مفید است ۱۷ تا مرد خدا برای هر کار نیکو کاملا آماده و مجهز باشد.

   تیموتائوس دوم باب ۴ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ در پیشگاه خدا و در حضورمسیح عیسی که بر زندگان و مردگان داوری خواهد کرد و به خاطر ظهور و پادشاهی او تو را موظف می سازم ۲ که پیام را اعلام کنی. در وقت و بی وقت آمادهً کار باش و دیگران را متقاعد و توبیخ و تشویق کن و با صبر و شکیبائی تمام تعلیم بده ،

   تیموتائوس دوم باب ۴ آیه ۵ 
   ۵ اما تو باید در تمام شرایط هوشیار بوده و برای تحمل رنج آماده باشی. در انتشار انجیل کوشش کن و وظیفه خود را به عنوان خادم خدا انجام بده.

   تیتوس باب ۱ آیه ۵ تا ۹ 
   ۵ ترا برای این در جزیرهً کریت به جا گذاشتم تا کارهای عقب افتاده را سر و سامان دهی و چنان که شخصاً به تو دستور دادم ، رهبرانی برای کلیساها در هر شهر تعیین کن. ۶ رهبران باید اشخاصی بی عیب و بی آلایش و صاحب یک زن و دارای فرزندان با ایمانی باشند که نتوان آنها را به هرزگی و سرکشی متهم ساخت ، ۷ زیرا سرپرست کلیسا چون مسئول کار خداست باید بی عیب باشد ، نه خودخواه ، نه تندخو ، نه مست باده ، نه جنگجو و نه پول پرست ۸ بلکه باید مهمان نواز ، نیکخواه ، روشن بین ، عادل ، پاک و خویشتن دار باشد. ۹ باید به پیامی که قابل اعتماد و با تعالیم صحیح سازگار است ، محکم بچسبد با بتواند اطرافیان را با تعلیمی درست و صحیح تشویق کرده و مخالفان را مجاب سازد.

   تیتوس باب ۲ آیه ۱ 
   ۱ اما تو ، مطالبی را که مطابق تعالیم صحیح است به آنها بگو.

   تیتوس باب ۲ آیه ۶ تا ۹ 
   ۶ هم چنین به مردان جوان اصرار کن که روشن بین باشند. ۷ زندگی تو در هر مورد باید نمونه ای از اعمال نیک باشد و در تعلیم خود صمیمی و با وفا باش. ۸ طوری سخن بگو که مورد ایراد واقع نشوی تا دشمنان ما از این که دلیلی برای بدگوئی از ما نمی یابند شرمسار گردند. ۹ به غلامان بگو که در هر امر مطیع اربابان خود باشند و بدون جر و بحث ایشان را راضی سازند

   تیتوس باب ۲ آیه ۱۵ 
   ۱۵ در بارهً این مطالب سخن بگو و وقتی شنوندگانت را دل گرم می سازی و یا سرزنش می کنی از تمام اختیارات خود استفاده کن. اجازه نده کسی ترا حقیر شمارد.

   عبرانیان باب ۵ آیه ۴ 
   ۴ هیچ کس اختیار ندارد این افتخار را نصیب خود بسازد ، بلکه فقط با دعوت خدا به این مقام می رسد ــ همانطور که هارون رسید.

   عبرانیان باب ۱۳ آیه ۱۷ 
   ۱۷ از رهبران خود اطاعت و پیروی کنید ، زیرا آنان پاسداران جانهای شما هستند و در برابر خدا مسئولند. طوری رفتار کنید که آنها از خدمات خود راضی و خوشنود باشند و نه ناراحت ، چون در آن صورت نفعی عاید شما نخواهد شد.

   یعقوب باب ۳ آیه ۱۳ 
   ۱۳ در میان شما چه کسی عاقل و فهیم است ؟ او باید با زندگی و اعمال نیک خود که با تواضع حکمت همراه باشد آنرا نشان دهد.

   یعقوب باب ۳ آیه ۱۶ تا ۱۸ 
   ۱۶ چون هر جا حسد و خودخواهی هست در آنجا بی نظمی و شرارت است. ۱۷ اما حکمتی که از عالم بالا است اول پاک و بعد صلح جو و باگذشت و مهربان و پر از شفقت و ثمرات نیکو ، و بی غرض و بی ریا است. ۱۸ نیکی و عدالت میوه بذرهائی است که به دست صالحان در صلح و صفا کاشته می شود.

   پطرس اول باب ۵ آیه ۱ تا ۴ 
   ۱ من که یک رهبر کلیسا هستم و شاهد زحمات مسیح بودم و در آن جلال که قرار است به زودی ظاهر شود شریک و سهیم خواهم بود ، از شما رهبران کلیسا تقاضا می کنم : ۲ از گله ای که خدا به شما سپرده است شبانی و مراقبت کنید و کاری که انجام می دهید از روی اجبار نباشد ، بلکه چنان که خدا می خواهد آن را از روی میل و رغبت انجام دهید ، نه به منظور منفعت شخصی بلکه با حسن نیت و علاقه. ۳ سعی نکنید بر آنانی که به دست شما سپرده شده اند خداوندی نمائید ، بلکه برای آن گله نمونه باشید ۴ و شما در وقتی که شبان اعظم ظاهر می شود تاج پرجلال را خواهید ربود که هرگز پژمرده نمی شود. 

عکس

بیان دیدگاه