موضوع کفاره ( فدیه ) در 43 قسمت از کتاب مقدس آورده شده است.

  ترجمه شریف 

   خروج باب ۲۹ آیه ۳۶ 
   ۳۶ هر روز باید یک گاو نر برای آمرزش گناهان قربانی کنی تا قربانگاه را پاک گردانی. سپس آن را با روغن زیتون تقدیس کن تا مقدّس گردد.

   لاویان باب ۱ آیه ۴ 
   ۴ او باید دست خود را بر سر گاو بگذارد تا قربانی او پذیرفته و گناهانش بخشیده شود.

   مزامیر باب ۴۰ آیه ۶ تا ۸ 
   ۶ تو خواهان قربانی ها و هدایا نیستی. قربانی سوختنی و قربانی گناه را نمی خواهی، امّا تو گوش شنوا به من داده ای تا کلام تو را بشنوم. ۷ پس گفتم: «من حاضرم، دستورات تو در کتاب تورات برای من نوشته شده است، ۸ ای خدای من، چقدر دوست دارم که اراده تو را بجا آورم. من تعالیم تو را در دل خود حفظ می کنم.»

   اشعیا باب ۵۳ آیه ۴ تا ۱۲ 
   ۴ «او متحمّل مجازاتی شد که حقِّ ما بود، و او دردهایی را تحمّل کرد که می بایست ما تحّمل می کردیم. و ما پنداشتیم که درد و رنج و زحمتهای او مجازاتی از جانب خدا بود. ۵ امّا به خاطر گناهان ما، او مجروح شد و به خاطر شرارتهای ما، او مضروب گردید. و به خاطر دردی که او متحمّل شد، شفا یافتیم و به خاطر ضربه هایی که او تحمّل کرد، سالم شدیم. ۶ همه ما مثل گوسفندان گمشده بودیم و هریک از ما به راه خود می رفت. خداوند گناه ما را به حساب او آورد، و او به جای ما متحمّل آن مجازات شد. ۷ «با او، با خشونت رفتار شد، امّا او با فروتنی آن را تحمّل کرد. مانند برّه ای که به کشتارگاه می برند، و مانند گوسفندی که در حال پشم چینی ساکت است، او دهان خود را نگشود. ۸ او را ظالمانه گرفتند، محکوم کردند و به پای مرگ بردند، و هیچ کس اعتنایی به سرنوشت او نداشت. او به خاطر گناهان قوم ما کشته شد. ۹ او را در مقبره شریران و در کنار دولتمندان دفن کردند، هرچند که او هیچ وقت مرتکب جرمی نشده بود و هیچ ناراستی در دهانش نبود.» ۱۰ خداوند می گوید: «این اراده من بود که او متحمّل چنین رنجی بشود. او برای آوردن بخشش و آمرزش قربانی شد به این دلیل زندگی او طولانی خواهد بود و او نواده خود را خواهد دید. و به وسیله او اراده من، که منتهی به مسرّت است، اجرا خواهد شد. ۱۱ بعد از تحمّل یک زندگی پررنج، او ثمره مشقت خود را خواهد دید؛ او خواهد دانست که درد و رنج او بیهوده نبوده است. بنده صادق من که از او خشنودم، دردهای مردم زیادی را تحمّل خواهد کرد. و من به خاطر او، آنها را می بخشم. ۱۲ بنا بر این من مقامی عالی، و جایگاهی میان بزرگان و صاحبان قدرت، به او خواهم داد. او جان خود را با رضایت از دست داد و به سرنوشت شریران مبتلا شد. او جای گناهکاران را گرفت واز خدا خواست تا آنها آمرزیده شوند.»

   متی باب ۲۶ آیه ۲۸ 
   ۲۸ زیرا این است خون من که اجرای پیمان تازه را تائید می کند و برای آمرزش گناهان بسیاری ریخته می شود.

   مرقس باب ۱۰ آیه ۴۵ 
   ۴۵ چون پسر انسان نیامده است تا مخدوم شود بلکه تا به دیگران خدمت کند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد.»

   مرقس باب ۱۴ آیه ۲۳ تا ۲۴ 
   ۲۳ بعد پیاله را گرفت و پس از شکرگذاری به آنها داد وهمه از آن خوردند. ۲۴ عیسی فرمود« این است خون من که برای بسیاری ریخته می شود و نشانه پیمان خدا با انسان است.

   لوقا باب ۲ آیه ۳۰ تا ۳۱ 
   ۳۰ چون چشمانم نجات تو را دیده است، ۳۱ نجاتی که تو در حضور همۀ ملتها آماده ساخته ای،

   لوقا باب ۲۲ آیه ۲۰ 
   ۲۰ به همین ترتیب بعد از شام پیاله ای را به آنان داد و فرمود: «با خون خود که برای شما ریخته می شود پیمان تازه ای بسته ام و این پیاله نشانه آن است.

   لوقا باب ۲۴ آیه ۴۶ تا ۴۷ 
   ۴۶ و فرمود: «این است آنچه نوشته شده که مسیح باید عذاب مرگ را ببیند و در روز سوم دوباره زنده شود ۴۷ و به نام او توبه و آمرزش گناهان به همه ملتها اعلام گردد و شروع آن از اورشلیم باشد.

   یوحنا باب ۱ آیه ۱۹ 
   ۱۹ این است شهادت یحیی وقتی یهودیان اورشلیم، کاهنان و لاویان را پیش او فرستادند تا بپرسند که او کیست.

   یوحنا باب ۱ آیه ۳۶ 
   ۳۶ و وقتی عیسی را دید که از آنجا می گذرد گفت:« این است برۀ خدا.»

   یوحنا باب ۱۱ آیه ۴۹ تا ۵۱ 
   ۴۹ یکی از آنها یعنی قیافا که در آن سال کاهن اعظم بود گفت:« شما اصلاً چیزی نمی دانید. ۵۰ متوجه نیستید که لازم است یک نفر بخاطر قوم بمیرد تا ملت ما بکلی نابود نشود.» ۵۱ او این سخن را از خود نگفت بلکه چون در آن سال کاهن اعظم بود پیشگوئی کرد که عیسی میباید در راه قوم یهود بمیرد

   اعمال باب ۲۰ آیه ۲۸ 
   ۲۸ مواظب خود و مواظب آن گله ای باشید که روح القدس شما را به نظارت آن برگزیده است و چون شبانان ، کلیسائی راکه خداوند با خون خود خریده است پرورش دهید.

   رومیان باب ۳ آیه ۲۴ تا ۲۶ 
   ۲۴ اما با فیض خدا همه بوساطت عیسی مسیح که آنان را آزاد می سازد ، بطور رایگان ، نیک محسوب میشوند. ۲۵ زیرا خدا مسیح را بعنوان وسیله ای برای آمرزش گناهان ـ که با ایمان بخون او بدست می آید ـ درمقابل چشم همه قرار داده و با این کار ، خدا عدالت خود را ثابت نمود زیرا در گذشته بسبب بردباری خود گناهان آدمیان را نادیده گرفت ۲۶ تا در این زمان ، عدالت خدا کاملا بثبوت برسد ، یعنی ثابت شود که خدا عادل است و کسی را که به عیسی ایمان می آورد نیک می شمارد.

   رومیان باب ۴ آیه ۲۵ 
   ۲۵ او بخاطر گناهان ما تسلیم مرگ گردید و زنده شد تا ما در پیشگاه خدا کاملا نیک محسوب شویم.

   رومیان باب ۸ آیه ۲۲ تا ۲۳ 
   ۲۲ زیرا می دانیم که تمامی آفرینش تا زمان حاضر از دردی ، مانند درد زایمان نالیده است . ۲۳ نه تنها خلقت ، بلکه ما نیز که روح خدا را بعنوان اولین نمونۀ عطایای خدا دریافت کرده ایم در درون خود مینالیم و در انتظار آن هستیم که خدا مارا فرزندان خود بگرداند و کل بدن ما را آزاد سازد،

   قرنتیان اول باب ۶ آیه ۲۰ 
   ۲۰ زیرا با قیمت گزافی خریده شده اید . پس بدنهای خود را برای جلال خدا بکار ببرید.

   قرنتیان دوم باب ۵ آیه ۱۸ تا ۱۹ 
   ۱۸ این ها همه از طرف خدائی است که بوسیله مسیح ما را که قبلا دشمنان او بودیم به دوستان خود مبدل کرده است و ما را موظف ساخت که به دشمنان دیگر او هم اعلام کنیم که آنها نیز می توانند دوستان او بشوند. ۱۹ به عبارت دیگر خدا بجای اینکه گناهان انسان را به حساب آورد بوسیله مسیح با جهان مصالحه نمود وپیام این مصالحه را به ما سپرده است.

   غلاطیان باب ۳ آیه ۱۳ 
   ۱۳ وقتی مسیح بخاطر ما ملعون شد ما را از لعنت شریعت آزاد کرد زیرا کتاب مقدس می فرماید :« هر که بدار آویخته شود ملعون است ».

   غلاطیان باب ۴ آیه ۴ تا ۵ 
   ۴ اما وقتی زمان معین فرا رسید خدا فرزند خود را که از یک زن و در قید شریعت متولد شده بود فرستاد ۵ تا آزادی کسانی را که در قید شریعت بودند فراهم سازد و تا ما مقام فرزندی را بدست آوریم .

   افسسیان باب ۱ آیه ۴ تا ۱۲ 
   ۴ و ما را قبل از آفرینش دنیا در مسیح برگزید تا در پیشگاه او مقدس و بی عیب باشیم. بسبب محبت خود ۵ و برحسب صلاحدید ارادۀ خویش برای ما مقدر فرمود که بوسیله عیسی مسیح فرزندان او شویم ، ۶ تا خدا را برای فیض پرشکوه او که رایگان در پسر عزیز خود به ما بخشیده است سپاس گوئیم. ۷ از راه اتحاد با مسیح و بوسیلۀ خون او است که ما رهائی یافتیم و گناهان ما بخشیده شد و چقدر بی حد و حصر است فیضی که خدا ۸ به فراوانی به ما بخشیده است. ۹ خدا آن چه را که منظور نظرش بود بجای آورد و نقشۀ نهان خود را که قبلا در شخص مسیح تحقق یافته بود، با دانش و بینش بر ما آشکار ساخته است ۱۰ که در وقت معین نقشه او عملی شود و کلیۀ کائنات یعنی همۀ چیزهائی که در آسمان و زمین هستند تحت فرمان مسیح با هم جمع شوند. ۱۱ خدائی که همه چیز را بر طبق اراده و نقشه خود انجام می دهد ما را انتخاب کرد تا از آن او بشویم ، زیرا ما را از ازل بر طبق ارادۀ خویش برگزیده بود. ۱۲ پس ما که اولین افرادی بودیم که به مسیح امیدوار شدیم ، باید بزرگی خدا را بستائیم.

   افسسیان باب ۱ آیه ۱۷ تا ۲۲ 
   ۱۷ من دعا می کنم ، آن خدائی که عیسی مسیح خداوند ، او را به ما شناسانید ـ آن پدر پرجلال ـ روح حکمت و الهام را به شما عطا فرماید تا او را کاملا بشناسید. ۱۸ و از او می خواهم که چشمان دل شما را روشن سازد تا به چگونگی امیدی که خدا شما را به آن دعوت کرده است و به ثروتمندی و شکوه به هره ای که خدا به مقدسین خود وعده داده است ۱۹ و به عظمت بی قیاس قدرت او که در ما ایمانداران در کار است پی ببرید. ۲۰ این همان قدر عظیمی است که خدا بکار برد وقتی مسیح را پس از مرگ زنده گرداند و د ر دست راست خود ، در جاهای آسمانی قرار داد ۲۱ و او را مافوق هر سلطه و اقتدار و قدرت و پادشاهی و هر مقام دیگر که بتوان ذکر کرد نه تنها در این دنیا بلکه در دنیای آینده نیز قرار داد. ۲۲ خدا همه چیز را زیر پای مسیح نهاد و او را رأس کل کلیسا ساخته است ،

   افسسیان باب ۲ آیه ۴ تا ۱۰ 
   ۴ اما خدا آنقدر در رحمت و بخشایش ثروتمند و در محبتش نسبت به ما کریم است که ۵ گر چه بعلت خطاهای خود مرده بودیم ما را با مسیح زنده گردانید ( از راه فیض خداست که شما نجات یافته اید.) ۶ و به خاطر اتحادی که با مسیح داریم ما را سرافراز فرمود و در قلمرو آسمانی با مسیح نشانید. ۷ تا ثروت عظیم و بی قیاس فیض خود را با مهربانی نسبت به ما ، در مسیح عیسی در زمان های آینده نمایان سازد، ۸ زیرا بسبب فیض خداست که شما از راه ایمان نجات یافته اید و این کار شما نیست بلکه بخشش خداست . ۹ این نجات نتیجۀ اعمال شما نیست ، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی بخود ببالد ، ۱۰ زیرا ما مصنوع دست او هستیم و خدا ما را در مسیح عیسی از نو آفریده است تا آن کارهای نیکوئی را که او قبلا برای ما مقدر فرمود که انجام دهیم ، بجا آوریم.

   افسسیان باب ۵ آیه ۲ 
   ۲ از روی محبت زندگی کنید و از محبتی که عیسی مسیح با قربانی خویش در راه ما نشان داد پیروی کنید. او جان خود را مانند هدیه ای خوشبو تقدیم خدا نمود.

   کولسیان باب ۱ آیه ۱۳ تا ۱۴ 
   ۱۳ او ما را از چنگ نیرومند ظلمت رهانید و به پادشاهی پسر عزیزش منتقل ساخته است . ۱۴ خدا بوسیله او ما را آزاد ساخته و گناهانمان را آمرزیده است.

   کولسیان باب ۱ آیه ۱۹ تا ۲۲ 
   ۱۹ زیرا ارادۀ خدا بر این تعلق گرفت که او دارای اولوهیت کامل باشد ۲۰ و بوسیله مسیح جدائی بین خدا و تمام موجودات به اتحاد تبدیل شده و بوسیله ریختن خون مسیح بر روی صلیب صلح و دوستی بین خدا و هر آنچه در آسمان و زمین است بر قرار گردید. ۲۱ شما زمانی از خدا دور بودید و با اعمال و افکار شریرانۀ خود با او دشمنی داشتید ، ۲۲ اما اکنون او بوسیله مرگ جسمانی مسیح شما را با خود متحد ساخته است تا شما را پاک ، بی عیب و بی آلایش به حضور خود بیآورد ،

   تیموتائوس اول باب ۲ آیه ۵ تا ۶ 
   ۵ زیرا یک خدا و یک واسطه بین خدا و انسان وجود دارد ،یعنی شخص عیسی مسیح ۶ که جان خود را به عنوان کفاره در راه همه داد و به این ترتیب در زمان مناسب این حقیقت به ثبوت رسید

   تیتوس باب ۲ آیه ۱۴ 
   ۱۴ او جان خود را در راه ما داد تا ما را از هر گونه شرارت آزاد سازد و ما را قومی پاک بگرداند که فقط به خودش تعلق داشته و مشتاق نیکوکاری باشیم.

   عبرانیان باب ۱ آیه ۳ 
   ۳ آن پسر فروغ جلال خدا و مظهر کامل وجود اوست و کائنات رابا کلام پر قدرت خود نگهمی دارد و پس از آن که آدمیان را از گناهانشان پاک گردانید در عالم بالا در دست راست حضرت اعلی نشست.

   عبرانیان باب ۲ آیه ۹ 
   ۹ اما عیسی را می بینیم که اندک زمانی از فرشتگان پست تر گردیده و اکنون تاج جلال و افتخار بر سر دارد ، زیرا او متحل مرگ شد تا به وسیلهً فیض خدا ، به خاطر تمام آدمیان طعم مرگ را بچشد.

   عبرانیان باب ۲ آیه ۱۷ 
   ۱۷ پس کاملا لازم بود که او از هر لحاظ مانند برادران خود بشود تا به عنوان کاهن بزرگ آنان در امور الهی ، رحیم و وفادار باشد تا گناهان مردم را کفاره نماید.

   عبرانیان باب ۷ آیه ۲۷ 
   ۲۷ او هیچ نیازی ندارد که مثل کاهنان بزرگ دیگر ، اول برای گناهان خود و سپس برای گناهان مردم ، همه روزه قربانی کند ، زیرا او خود را تنها یک بار و آن هم برای همیشه به عنوان قربانی تقدیم نمود.

   عبرانیان باب ۹ آیه ۱۲ تا ۱۵ 
   ۱۲ وقتی عیسی یکبار و برای همیشه وارد قدس الاقداس شد خون بزها و گوساله ها را با خود نبرد ، بلکه با خون خود به آنجا رفت و نجات جاویدان رابرای ما فراهم ساخت ، ۱۳ زیرا اگر خون بزها و گاوان نر و پاشیدن خاکستر گوساله ماده می تواند آنانی را که جسماً ناپاک یا نجس بوده اند پاک سازد ، ۱۴ خون مسیح چقدر بیشتر انسان را پاک می گرداند ! او خود را به عنوان قربانی کامل و بدون نقص به وسیلهً روح جاودانی به خدا تقدیم کرد. خون او وجدان ما را از اعمال بیهوده پاک خواهد کرد تا ما بتوانیم خدای زنده را عبادت و خدمت کنیم. ۱۵ به این جهت او واسطهً یک پیمان تازه است تا کسانی که از طرف خدا خوانده شده اند برکات جاودانی را که خدا وعده فرموده است دریافت کنند. این کار عملی است ، زیرا مرگ او وسیله آزادی و آمرزش از خطایائی است که مردم در زمان پیمان اول مرتکب شده بودند.

   عبرانیان باب ۹ آیه ۲۲ تا ۲۸ 
   ۲۲ و در واقع بر طبق شریعت تقریباً همه چیز با خون پاک می شود و بدون ریختن خون ، آمرزش گناهان وجود ندارد. ۲۳ پس اگر این چیزها که نمونه هائی از حقایق آسمانی هستند باید به این طرز پاک شوند مسلم است که واقعیات آسمانی احتیاج به قربانی های بهتری دارند ، ۲۴ زیرا مسیح به آن عبادتگاهی که ساخته دست های انسان و فقط نشانه ای از آن عبادتگاه واقعی باشد وارد نشده است ، بلکه او به خود آسمان وارد گردید تا در حال حاضر از جانب ما در پیشگاه خدا حضور داشته باشد. ۲۵ کاهن بزرگ هر سال به قدس الاقداس وارد می شود و خون تقدیم می کند ــ ولی نه خون خودش را ، اما عیسی برای تقدیم خود به عنوان قربانی فقط یک بار به آنجا وارد شد. ۲۶ اگر چنان می شد او می بایست از زمان خلقت عالم تا به امروز بارها متحمل مرگ شده باشد ، ولی چنین نشد زیرا او فقط یک بار و آن هم برای همیشه در زمان آخر ظاهر شد تا با مرگ خود به عنوان قربانی ، گناه را از بین ببرد. ۲۷ همانطور که همه باید یکبار بمیرند و بعد از آن برای داوری در حضور خدا قرار گیرند ، ۲۸ مسیح نیز یک بار به عنوان قربانی تقدیم شد تا بار گناهان آدمیان را به دوش گیرد و بار دوم که ظاهر شود برای کفارهً گناهان نخواهد آمد ، بلکه برای نجات آنانی که چشم براه او هستند می آید.

   عبرانیان باب ۱۰ آیه ۵ تا ۱۰ 
   ۵ به این جهت وقتی مسیح می خواست به جهان بیاید فرمود : « تو خواهان قربانی و هدیه نبودی. اما برای من بدنی فراهم کردی. ۶ از قربانی های سوختنی و قربانی های گناه خوشنود نبودی. ۷ آنگاه گفتم ای خدا ، من حاضرم و چنانکه در کتاب مقدس آمده است من آمده ام تا ارادهً ترا بجا آورم. » ۸ او اول می گوید : « خواهان قربانی و هدیه و قربانی های سوختنی و قربانی های گناه نبودی و از آنها خوشنود نمی شدی. » ( با وجود این که اینها بر طبق شریعت تقدیم می شوند. ) ۹ آنگاه می گوید : « من آمده ام تاارادهً ترا بجا آورم. » به این ترتیب خدا قربانی های پیشین را منسوخ نموده و قربانی مسیح رابجای آنها بر قرار ساخته است. ۱۰ پس وقتی عیسی مسیح ارادهً خدا را بجا آورد و بدن خود را یک بار و آن هم برای همیشه به عنوان قربانی تقدیم کرد ما از گناهان خود پاک گشتیم.

   عبرانیان باب ۱۰ آیه ۱۲ 
   ۱۲ اما مسیح برای همیشه یک قربانی به جهت گناهان تقدیم نمود و بعد از آن در دست راست خدا نشست

   عبرانیان باب ۱۰ آیه ۱۴ 
   ۱۴ پس او بایک قربانی افرادی را که خدا تقدیس می کند برای همیشه کامل ساخته است.

   پطرس اول باب ۱ آیه ۱۸ تا ۲۰ 
   ۱۸ فراموش نکنید که شما از قید روش های بیهودهً زندگی که از پدران خود آموخته بودید آزاد شدید و این آزادی با پرداخت چیزهای فانی مثل طلا و نقره نبود ، ۱۹ بلکه با خون گرانبائی مانند خون بره ای بی نقص و عیب یعنی با خون مسیح آزاد شدید. ۲۰ خدا قبل از آفرینش جهان او را برای همین کار معین فرمود ولی او در زمان آخر به خاطر شما ظاهر شده است.

   پطرس اول باب ۲ آیه ۲۴ 
   ۲۴ مسیح شخصاً بار گناهان ما را بر دوش گرفته و آنها را بر صلیب برد تا ما هم نسبت به گناه بمیریم و برای نیکی مطلق زیست کنیم ، زیرا به سبب زخم های اوست که شما شفا یافته اید.

   پطرس اول باب ۳ آیه ۱۸ 
   ۱۸ مثلا خود مسیح یک بار برای همیشه به خاطر گناه بشر مرد ، یعنی یک شخص بی گناه در راه گناهکاران مرد تا ما را به حضور خدا بیآورد. او از لحاظ جسم کشته شد اما از لحاظ روح به زندگی خود ادامه داد

   یوحنا اول باب ۱ آیه ۷ 
   ۷ اما ، اگر در نور بسر می بریم ــ همانطور که خدا در نور است ــ در آن صورت با یکدیگر اتحاد داریم و خون عیسی ، پسر او ، ما را از همهً گناهانمان پاک می سازد.

   مکاشفه باب ۵ آیه ۹ تا ۱۰ 
   ۹ آنها سرود تازه ای می سرائیدند : « تو شایسته ای که ، طومار را بگیری ، و مهرهایش را بگشائی ، زیرا تو کشته شدی و با خون خود مردمان را از هر قبیله و زبان ، از هر ملت و امت برای خدا خریدی. ۱۰ تو آنان رابه سلطنت رسانیدی تا به عنوان کاهنان ، خدای ما را خدمت کنند و آنها بر زمین فرمانروائی خواهند کرد. »

Image

بیان دیدگاه